Nye børn og familier

Velkommen til Bag Elefanterne.

Har du fået et tilbud om plads eller har sagt "Ja" og gerne vil se institutionen, skal du kontakte den pædagogiske leder Lene Andersen tlf. 51 23 95 19 eller mail NX53@kk.dk  for et besøg.

Vi glæder os til at se dig/jer

Hvis du skal på rundvisning inden du skriver dit barn op, se under menuen Rundvisning.

Fra hjem til Bag Elefanterne:

Det er en stor omvæltning for både børn og forældre, hvad enten forældrene går fra barsel og til vuggestue eller de kommer fra andet dagtilbud og til vuggestue/børnehave. Derfor prioriterer vi at afholde opstartssamtale inden børnene starter i Bag Elefanterne. Dette gør vi for at sikre den bedste start på et trygt og tillidsfuldt forældresamarbejde.

Fra vuggestue til børnehave:

Vi holder et overleveringsmøde inden start med voksne fra både vuggestue, børnehave og forældre.  I overgangen fra vuggestue til børnehave går barnet/børnene på besøg 14 dage før opstart.

Der kommer en kendt voksen fra vuggestuen med i børnehaven med i alt 4 børn. Dvs. hvis der er et barn der skal starte i børnehaven, er der tre venner der går med på disse besøg. Dette for at skabe en tryg overgang mellem afdelingerne, og ligeledes for at skabe kendskab til/for de kommende børn, der skal i børnehave. Det gør at de fleste børn allerede kender børnehavens voksne og fysiske rammer, når de selv skal begynde i børnehaven.

I overgangen fra børnehaven til skole:

I efteråret starter vi op i storegruppe i børnehaven. Storegruppen er en gruppe for de ældste børnehavebørn. Her er der særligt fokus på, hvordan man er en god ven, relationer, behovsudsættelse, selvforståelse og selvhjulpenhed, alt sammen vigtige kompetencer ift. skolestart.

Da vi er i stærkt samarbejde med Vesterbro Ny Skole, kommer vi på besøg på KKFO Bryggergården, på besøg i en klasse/frikvarter, så det bliver konkret hvad en skole er og hvad man laver.

Vi holder 5 års status samtale, hvor medarbejdere og forældre taler sammen om barnets trivsel og udvikling frem mod skolestart.